Artikelregisteransvarig till Hjälpmedel SAM

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

Hjälpmedel SAM arbetar med hjälpmedel för personer som har rörelsehinder, tal- och språksvårigheter, samt kognitiva och medicinska funktionsnedsättningar. Vi arbetar bland annat med logistik, inköp, lagerhantering, rekonditionering av hjälpmedel, tekniskt underhåll av hjälpmedel, utprovningar och anpassningar, samt information och utbildning.

Arbetsuppgifter

Tjänsten ingår som en del av vårt orderkontor och i arbetet ingår också att arbeta med orderhantering, inköpsarbete, samt support till kunder och patienter. Du har kontakt med leverantörer och bevakar leveranstider och gör fakturaavstämning av inköpt material.

Som artikelregisteransvarig hos oss kommer du bland annat att arbeta med
• upplägg av artiklar i verksamhetssystemet (Sesam)
• import av artiklar och prisuppdateringar från nationell hjälpmedelsdatabas
• löpande registervård.

Hos oss får du
• personligt anpassad introduktion
• arbeta i trygg arbetsgrupp där det alltid finns någon att rådfråga
• individuell utvecklingsplan.

Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida!
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

Kvalifikationer

Vi söker dig som är serviceinriktad och med ett intresse av att hjälpa andra. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du uppträder stabilt och kontrollerat när stressiga situationer uppstår och du behåller fokus på rätt saker. Du planerar och strukturerar ditt arbete effektivt, och driver dina processer vidare. Du tar ansvar för din uppgift och har förmåga att prioritera i ditt arbete när det behövs.

I rollen som artikelregisteransvarig ska du
• ha goda datorkunskaper.

För den här tjänsten är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med artikelregisterhantering och/eller inköp- och orderhantering. Produktkännedom om hjälpmedel för rörelsehindrade och kunskaper i Sesam är meriterande.

Sök tjänsten

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Efter överenskommelse

Antal platser: 1

Ansökan

Arbetgivarens referensnummer: RS 2024/2206

Senaste ansökningsdatum: 2024-09-20 23:59:59

Övrigt

Kontaktperson(er)

Anders Löfgren, logistikchef
Tel: 072-218 83 80
Email: anders.lofgren@regiongavleborg.se

Fackliga företrädare

Mats Johansson, Vision
Tel: 073-094 98 44
Email: mats.s.johansson@regiongavleborg.se