Biträdande vårdenhetschef till Sandviken Norra Din hälsocentral

Sandviken Norra Din hälsocentral tillhör verksamhetsområde primärvården västra Gästrikland och har ett upptagningsområde på cirka 11 000 patienter. Utöver läkarmottagning har vi även distriktssköterskemottagning, BVC/familjecentral, psykosocialt team, fysioterapi, arbetsterapi, rehabkoordinator, medicinska sekreterare samt undersköterskor. Tillsammans är vi ca 60 medarbetare.

Vill du vara med och forma framtidens primärvård? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Som biträdande vårdenhetschef kommer du att ha ett nära samarbete med vårdenhetschefen. Tillsammans leder ni verksamheten med ett helhetsperspektiv och planerar för dess framtida inriktning, såväl som den dagliga driften.

Vi erbjuder dig ett roligt, stimulerande och omväxlande uppdrag med personalansvar. Du kommer att arbeta med en bredd av frågor som rör alltifrån rekrytering, löne- och medarbetarsamtal, schemaplanering och bemanning, arbetsmiljöfrågor och samverkan.

Vårdenhetschefen har det övergripande ansvaret och fördelar arbetsuppgifter. Du ersätter vårdenhetschef vid behov. Den exakta utformningen av ditt chefsuppdrag kommer att ske i dialog med vårdenhetschefen när du är på plats.

Som biträdande vårdenhetschef kommer du att
• arbeta administrativt i olika systemstöd
• driva förändrings- och utvecklingsarbeten
• vara delaktig i och planera samt leda APT.

Hos oss får du
• möjlighet att påverka utvecklingen av hälsocentralen både operativt och strategiskt
• vara med och utveckla primärvården tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor och medarbetare
• möjlighet till flexibelt arbete vilket innebär att viss del av arbetet kan utföras på distans.

Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/region-gavleborg-som-arbetsgivare/Formaner/

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen är samarbete och samverkan avgörande, både inom vår verksamhet, regionen och med externa aktörer. Du behöver ha förmågan att bygga öppna och förtroendefulla arbetsrelationer. Vi ser att du är en person som visar entusiasm inför förändringar och har förmåga att inspirera medarbetare. Du tar ansvar för både teamets och organisationens åtaganden, samt skapar en arbetsmiljö där medarbetarna känner sig trygga i deras egen förmåga. Med en ödmjuk inställning till misstag och förmågan att hantera dem utan prestige bidrar du till en lärande och utvecklande kultur. Vidare är du kapabel att fatta välgrundade beslut i komplexa situationer och hanterar press genom att tänka klart, svara lugnt och behålla fokus även under krävande omständigheter. Din förmåga att skapa trygghet och tillit i arbetsrelationer kommer att vara avgörande för att nå framgång i denna roll.

I rollen som biträdande vårdenhetschef har du
• en för uppdraget relevant utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi ser gärna att du har chef- eller ledarerfarenhet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete, samt erfarenhet av primärvård.

Rekryteringsprocessen inkluderar urvalsfrågor i samband med din ansökan. Går du vidare till nästa steg i processen ingår även arbetspsykologiska tester.

Preliminär tidplan
• Urvalsarbete: v.17
• Intervjuer: v.18

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök tjänsten

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: tillträde enligt överenskommelse

Antal platser: 1

Ansökan

Arbetgivarens referensnummer: RS 2025/870

Senaste ansökningsdatum: 2025-04-21 23:59:59

Övrigt

Kontaktperson(er)

Mikael Glas, vårdenhetschef
Email: mikael.glas@regiongavleborg.se

Emma Sjöblom, Rekryteringspartner
Tel: 026-15 54 57
Email: emma.sjoblom@regiongavleborg.se

Fackliga företrädare

Amanda Hultkrantz, Vårdförbundet
Email: amanda.hultkrantz@regiongavleborg.se

Carina Forsling, Fysioterapeuterna
Tel: 072- 523 40 77
Email: carina.forsling@regiongavleborg.se

Els-Marie Larsson, Kommunal
Tel: 0290-297 11
Email: els-marie.larsson@regiongavleborg.se