Chefssekreterare till kirurgin

Hos oss arbetar vi med planerad vård inom flera kirurgiska specialiteter och håller ett högt tempo med fokus på kvalitet och noggrannhet. Vi erbjuder läkarmottagningar, undersökningar, behandlingar, mindre operationer utan övernattning samt telefonrådgivning. Vi hanterar även akut kirurgi och pre- och postoperativ vård.

Vi är ett engagerat team som värnar om ett gott arbetsklimat och ett professionellt bemötande i varje patientmöte. Som chefssekreterare får du en nyckelroll i att skapa struktur och effektivitet i det dagliga arbetet samtidigt som du bidrar till verksamhetens utveckling.

Hos oss får du en arbetsplats där varje dag bjuder på nya utmaningar och där ditt engagemang gör verklig skillnad!

Arbetsuppgifter

Som chefssekreterare har du en central och viktig funktion i en händelserik verksamhet. Du är spindeln i nätet som ser till att det administrativa arbetet flyter på och att både chefer och medarbetare får det stöd de behöver i vardagen. Din roll är avgörande för att skapa struktur, hålla koll på detaljerna och bidra till att vi kan ge patienterna vård av högsta kvalitet.

Du hanterar IT- och telefonirelaterade ärenden, bokar lokaler, hjälper till med resebeställningar och sköter mötesadministration allt från inbjudan till dokumentation och protokoll. Du bokar inhyrd personal, lägger ut avrop och kvitterar tidrapporter. Du bidrar också med statistik och annan information som underlag för analys och verksamhetsuppföljning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Vara ett stöd till de fyra vårdenhetscheferna på kirurgkliniken i Hudiksvall samt verksamhetschef vid behov
• Hantera sjuk- och friskanmälningar
• Granska, hantera och kontera fakturor
• Schemaadministration
• Vara ett stöd till medarbetarna i system, tekniska frågor och lösningar.

Hos oss får du
• Bidra till vårdkedjan genom att vara ett ovärderligt stöd för chefer och medarbetare
• En anpassad introduktion för att komma in i arbetet på ett tryggt sätt
• En fartfylld och händelserik vardag där ingen dag är den andra lik.

Vi bryr oss om dig som medarbetare och erbjuder förmåner som skapar trygghet, hälsa och utveckling oavsett var du befinner dig i livet.
Läs mer här: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

Kvalifikationer

Vi söker dig som är stresstålig och som trivs i en miljö där det händer mycket. Du är en person som kan hålla huvudet kallt och strukturera ditt arbete även under press. Samtidigt har du en stark samarbetsförmåga och en serviceinriktad inställning, vilket gör att du lätt skapar goda relationer och stödjer både chefer och kollegor i deras vardag. Som en naturlig samordnare får du saker att hända och håller ordning på detaljer, vilket bidrar till en effektiv och välfungerande verksamhet.

För att lyckas i rollen krävs
• Erfarenhet av administration eller av arbete som chefssekreterare
• God datorvana och ett teknikintresse
• Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.

Erfarenhet av arbete i systemen Agresso, Visma, Proceedo, Cosmic och Inkopio är meriterande.

I denna rekryteringsprocess har vi valt att samla in information från dig via urvalsfrågor samt CV, du kommer därför inte behöva lämna något personligt brev.

Sök tjänsten

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Antal platser: 1

Ansökan

Arbetgivarens referensnummer: RS 2025/1072

Senaste ansökningsdatum: 2025-04-27 23:59:59

Övrigt

Kontaktperson(er)

Eva Savolainen, rekryterande chef
Email: eva.savolainen@regiongavleborg.se

Fackliga företrädare

Malin Gladh, Vision
Tel: 0650-92810
Email: malin.gladh@regiongavleborg.se