Bidrag till brukar- och intresseorganisationer
Om bidrag från Region Gävleborg till brukar- och intresseorganisationer. Bidrag ges som organisationsbidrag och aktivitetsbidrag.
Inför ansökan
Rutin – Att söka aktivitetsbidrag
Frågor och svar om aktivitetsbidrag
Information om behandling av personuppgifter/GDPR
Organisationsbidrag
Organisationsbidrag utbetalas som grund- och verksamhetsbidrag till respektive länsorganisation utifrån medlemsantal och verksamhetsberättelse från förutvarande verksamhetsår. Ansökan om organisationsbidrag ska vara samordnare funktionsnedsättning tillhanda senast 30 november.
Aktivitetsbidrag
Aktivitetsbidragen ska ge brukar- och intresseorganisationer bättre ekonomiska möjligheter att företräda de med funktionsnedsättning i länet.
Bidragen skall även främja samverkan och stimulera till ökat erfarenhetsutbyte mellan olika organisationer.
Ansökningsdatum
Sista ansökningsdatum för aktivitetsbidrag är 15 januari, 15 mars, 15 maj, 15 augusti och 15 oktober. Veckan efter ansökningsdatumet tas beslut om ansökt aktivitetsbidrag. Beslut skickas ut därefter.
Blanketter aktivitetsbidrag
Blanketterna nedan kan fyllas i digitalt men måste skrivas under och skickas per post.
Aktivitetsbidrag - Ansökningsformulär, Region Gävleborg - blankett
Aktivitetsbidrag - Komplettering/Bilaga till ansökan - blankett
Redovisning av aktivitetsbidrag, Region Gävleborg - blankett
För att fylla i blanketten digitalt:
Öppna blanketten i Adobe reader.
Klicka på "Fyll i och signera" (långt upp till höger)
Välj "Lägg till text"
Klicka till där du vill börja skriva.
Du kan ändra teckenstorlek och radavstånd om du vill skriva mycket.
Du kan spara den ifyllda blanketten.
Region Gävleborg
Samordnare funktionsnedsättning
801 88 Gävle