Kända fel i Min vård Gävleborg
Här kan du se vilka fel som finns i Clinic24 och Min vård Gävleborg just nu. När ett fel är rättat så tar vi bort det från den här sidan.
Videosamtal
Tekniska problem med bildkvalitet, bild fryser, ljud försvinner med mera förekommer. Leverantören jobbar hårt på att lösa problemen.
Namnet på spädbarn uppdateras inte automatiskt
När ett spädbarn som saknar förnamn i Befolkningsregistret skapas i Clinic24 genereras automatiskt förnamnet Barn i väntan på att barnet ska få sitt riktiga namn. Tyvärr sker ingen automatisk uppdatering av namnet när så skett. Endast leverantören kan uppdatera namnet så kontakta IT-support via (026-1) 53 000 eller Supportcenter om du upptäcker sådant fall.
Problem med av- och ombokningar från ELVIS
Av- och ombokningar går inte alltid över till Clinic24/Min vård Gävleborg. Felsökning har visat att det är när en bokning läggs åter till planeringslistan som bokningen tappar sin koppling till webtid. Det innebär att datum och tid inte uppdateras i Clinic24/MVG när bokningen får nytt datum/tid. Detta kommer inte hinna rättas innan byte till COSMIC sker.
Rekommendationen är därmed att boka om tiden direkt och sätta nytt datum/tid, inte lägga bokningen åter till planeringslista.
Avisering till fel vårdpersonal i asynkront ärende
Patienten skriver till vårdpersonal i det asynkrona ärendet. Ägaren av ärendet är ledig och meddelandet besvaras av annan vårdpersonal. Ärendet knyts till den vårdpersonal som senast skrev meddelande till patienten vilket ger att när patienten nästa gång skriver i ärendet så presenteras ärendet på startsidan för denna vårdpersonal istället för ägaren av ärendet. Även aviseringen går till den vårdpersonal som senast skrivit till patienten i ärendet.
Ska fungera så här: Ärendet ska presenteras på ägarens startsida och avisering ska gå till ägaren. Det är den personal som skapat ärendet som också är ägare av den.
Patient får ”tekniskt fel” vid sökning av lediga tider till läkare (Primärvård Läkare Allmän)
Patient som har en fast läkarkontakt som aldrig har loggat in i Clinic24 kan inte använda bokningsbiljett till rollen Primärvård Läkare Allmän (gäller både manuellt skapade bokningsbiljetter och bokningsbiljett från triage). Orsak till detta är att systemet i första hand ska söka lediga tider hos den fasta läkarkontakten och när inte denne finns som användare i Clinic24 så kan inte systemet söka vidare efter lediga tider hos annan personal.
Detta avhjälps lätt genom att alla läkare som är fasta läkarkontakter för patienter loggar in i Clinic24.
Assisterad triage – resultatet visas endast hos vårdgivare där patienten är listad
Är patienten listad på en privat hälsocentral och patienten har ringt 1177 på telefon och assisterad triage gjorts för patienten så visas resultatet av triageintervjun endast hos den privata vårdgivaren.