Direktbokning

Information om direktbokning, vad det innebär och vad som förväntas av dig som medarbetare.

Vad innebär det att bli direktbokad?

  • Att vara ”direktbokare” innebär att du blir prioriterad på arbetspass framför andra anställda upp till 165 timmar i månaden.
  • Det genererar större chans att få arbetspass när du ligger tillgänglig. Detta innebär att du kommer få färre sms och inte behöver svara på förfrågningarna.
  • Det börjar gälla från överenskommet datum och löper på tillsvidare.
  • Du har kvar din intermittenta anställning. 

Våra förväntningar på dig som medarbetare

  • Vi rekommenderar att gå in och uppdatera tillgängligheten minst 1 gånger/veckan.
  • Du förväntas kunna arbeta minst sex pass i månaden. Vid planerad ledighet/praktik, ring till visstidsbemanningens support (0650-290 10) så att vi kan lägga spärr denna period. 
  • Det är ditt ansvar som anställd att uppdatera tillgängligheten kontinuerligt.
  • Vi tar inte bort pass som är bokade eller lägger ut ”FEJK”-beställningar. Det finns möjlighet att byta bort pass med en kollega men då är det ditt eget ansvar. 
  • Ligger du tillgänglig kan du bli bokad samma dag om du inte tar bort tillgängligheten dagen innan. Du blir aldrig bokad tidigare än två timmar innan passets start.
  • När du som direktbokare arbetat 165 timmar per månad så blir du inte längre direktbokad då all tid över 165 timmar per månad räknas som övertid. Du kan, om det inte finns någon annan medarbetare tillgänglig, bli förfrågad på pass om du ligger tillgänglig. Då svarar du ja eller nej på passet. 
  • Blir du som medarbetare spärrad så beror det på att du måste ha din dygnsvila, veckovila eller har arbetat för mycket den månaden. Du får då inte arbeta mer under dessa dagar eller resterande tid den månaden även om någon avdelning skulle kontakta dig direkt. 
  • Alla arbetspass ska vara bokade i Time Care Pool där du som medarbetare följer ditt schema.
  • Arbetspassen kan variera från fyra timmar upp till tio timmar.